Największą różnicą w wiązaniach jest siła wypięcia danego wiązania. Zazwyczaj skutecznym sposobem określenia górnej skali wypięcia naszego wiązania jest numer przy wiązaniu np.:
Poniższa tabelka przedstawia najbardziej popularne wiązania Fischera, zakres DIN, wagę wiązań oraz wysokości.
Wiązanie najlepiej pracuje gdy jest ustawione na środku swoich parametrów. Wiązania powinno się dopasowywać do tabelki ISO, którą można znaleść w naszych poradach.
Przednia część wiązania jest full diagonalna w każdym wiązaniu to znaczy ze wypina we wszystkich kierunkach, jesli chodzi natomiast o tylna część wiązania (piętke) full diagonalne są tylko modele z najwyższej półki np RSX12
Skróty używane w wiązaniach:
PR- Power Rail, jest to płyta o wysokości 9mm stosowana do większosci modeli nart Fischera np Progressor F17 czy F18. W nowszych modelach jest ona nazywana Allride.
RT- Race Track, Płyta montowana w wyższych topowych modelach np Worldcup SC czy Progressor F19.
SLR- Super Light Rail, bardzo lekka płyta stosowana przy modelach juniorskich, damskich a także serii Pro MTN np. Race jr, Turn 71, Mtn Fire.
Wiązania RSX12 wyróżnia fakt iż posiada full diagonalna piętke wiązania, co oznacza ze tylna część wiązania jest również Full diagonalna. Jest to najbezpieczniejsze wiązanie na rynku które na dzień dzisiejszy możemy wybrać.
Wiązania MBS obsługują buty z systemem GRIP WALK dzięki czemu nie będzie konieczności zmiany wiązania w przypadku gdy narciarz zakupi buty z tym systemem. Jest to o tyle istotne iż ten system staje się coraz bardziej rozpowszechniany.
Grip Walk to po prostu zaokrąglona podeszwa buta narciarskiego. Powoduje to ułatwienie chodzenia w butach narciarskich, aczkolwiek inna podeszwa buta narciarskiego nie pasuje już do tradycyjnych wiązań – czyli z nowym butem nie założymy starych nart. Marki Fischer i Head gdzie wiązania są produkowane przez Tyrolie ułatwiły dylemat klientów ponieważ modele MBS są kompatybilne z butami Grip Walk jak i z tradycyjnymi butami.